Un vis

Am stat ceva sa ma gandesc daca are rost sa postez asta, si mai ales aici fiind un blog de fotografie, dar am decis ca este blogul meu si fac ce vreau eu da?! Intr-o nota mai serioasa, vreau sa pastrez aceasta poveste, si postand-o aici nu o sa o pierd. ( Cel putin pana uit parola contului).

Cuvant inainte:

Imi pare rau daca ai intrat pe postarea asta sa inveti ceva despre fotografie sau sa vezi ce am mai lucrat eu, dar aceasta postare tine doar de un mic scenariu pe care l-am visat si m-a atins puternic. Daca nu te intereseaza sa citesti marea poveste dramatica, sunt alte cateva postari despre fotografie pe site si nu te condamn daca dai skip la asta, dar am decis sa postez asta aici pentru ca in fond inafara de fotograf sunt si om, si am si alte trairi decat cele vizuale.

Vis

Totul se petrecea intr-o zi frumoasa, si insorita, intr-o luna caldurasa. Actorul principal, care cred ca de fapt eram eu(ca doar e visul meu dar precizez asta pt ca ma vedeam din exterior ca avand alt corp dar simteam de parca eram eu). Eram intr-un sat undeva, si aveam o iubita care facea norii sa zambeasca. Fara sa stiu altceva din povestea asta, simteam ca ea imi lumina ziua. Ea avea o prietena, careia nu i-am dat nume, cu care se intelegea foarte bine si la un moment dat a aparut in peisaj cu noi doi. Eram in Romania, si la timpul acela ceva interesant se intampla in natura, undeva intr-un loc care arata ca un fel de mic canion prin care trecea un rau, se formase o cascada superba, si oameni din toate colturile lumii veneau acolo sa vada minunatia. Iubita mea si prietena ei aflasera de locul acesta si voiau foarte mult sa viziteze, eu fiind un om foarte calculat luam in considerare faptul ca unde e multa lume se pot intampla multe lucruri nasoale( ma gandeam ca ne bate dracu cineva pe acolo, sau ne violeaza careva ,da, NE violeaza, adica si pe mine daca nu te-ai prins) asa ca nu am fost de la inceput prea incantat de marea calatorie, dar in cele din urma am acceptat de dragul EI. Am plecat la drum cu Skoda mea rablagita, cu griji sa nu patim ceva sau sa se strice masina pe drum, dar in total destul de relaxat si fericit fiind ca eram cu Ea.

Pe drum, am cantat, am ras, am vorbit (toti 3), ne-am simtit super bine, dar cand am ajuns foarte aproape de locul cu pricina, s-a stricat la masina suspensia de la roata fata dreapta ( da, sunt un om foarte tehnic si cand visez). Nu am avut ce sa ii facem, asa ca am decis sa mergem pe jos sa vedem cascada, si cand ne intoarcem sa rezolvam masina la un mecanic. In mintea mea inca era un strop de frica dat fiind faptul ca lasam masina destul de departe, intr-un loc putin populat, unde putea cineva sa sparga un geam si sa fure tot din ea, so.. yea.
Peisajul era cam asa: eram eu cu iubita mea si prietena ei, mergeam pe un drum din stanca rosu-crem, unde in dreapta trecea un mic raulet format din apa cascadei, iar in stanga era un perete imens din aceeasi stanca pe care mergeam, care la un moment dar se termina si puteai sa vezi marea.
Ma tinea de mana si mergea in fata mea, si ma tragea jucaus dupa ea, vizibil fericita ca ii faceam visul de a vedea cascada sa se indeplineasca. Cand a inceput marea sa fie vizibila, am ramas toti 3 pe loc si nu ne venea sa credem cate iahturi si vapoare de croaziera treceau in apropierea noastra, cu mii de turisti din toate colturile lumii care veneau sa vada minunatia. Dupa ce ne-am clatit ochii si ne-a trecut uluirea, am continuat drumul, si am ajuns intr-un loc unde drumul din piatra se continua cu niste scari si un pod (tot din piatra)ce ne trecea peste raul din dreapta.
Era superba, si imi daruia tot ce imi cerea inima, imi simteam pulsul in urechi de fiecare data cand ma uitam la ea. Am observat ca avea papuci, si pe privirea ei se citea o mica grija sa nu alunece pe scari. Am luat-o in brate si am urcat cu ea, am pus-o jos, a sarit pe mine si m-a sarutat plina de viata si fericire.
Pana sa ajungem la cascada, treceam prin mijlocul unui sat, unde aveau o gramada de tarabe cu tot felul de suveniruri. Am inceput sa ma panichez putin fiind inconjurati de o gramada de necunosctuti, cu fete dubioase. Incepeam sa simt din ce in ce mai puternic faptul ca aveam dreptate despre pericolul de aici, si incepeam sa fiu foarte nervos pe fete. Ma simteam pus in pericol dar in acelasi timp stiam ca nu se intamplase nimic pana atunci deci tot era ok. Dar in adancul meu simteam ceva, un gol, frica puternica pe care nu puteam sa o exprim, sau sa ii dau un motiv anume. La un moment dat, in multime, ne-am pierdut. Eram panicat si nu stiam cum sa o gasesc, dar golul din mine simtea ca nu voia sa o mai gaseasca. Nu ma intelegeam si nu puteam sa ma misc din loc sa o caut, nu puteam decat sa stau pe loc asezat pe un colt de strada, si sa ma rog ca ma va gasii ea. Mi-a sunat telefonul:
-Unde esti?

Nu puteam sa ii raspund si nu intelegeam de ce, simteam ca ma doare pieptul, si nu puteam sa ma misc, imi era rusine pentru ce simteam si nu reuseam sa ma stapanesc.
A trecut naptea, primeam alte mesaje de la Ea, imi era din ce in ce mai rusine sa ii raspund. Asa ca mi-am continuat drumul prin sat, stiam ca nu aveam ceva anume care sa ne astepte acasa amandoi, aveam doar parintii, nu lucram, nu aveam alti prieteni nimic. Asa ca eu am decis sa imi caut de lucru prin sat si sa las timpul sa le rezolve pe toate. Si ea cu prietena ei au decis la fel. Trecea timpul, si mai primeam cate un mesaj de la ea, cerandu-si scuze ca din cauza ei eram acolo, si ne-am pierdut si tot ce se intamplase, am decis sa ii raspund:
-Sunt bine, mi-am gasit de lucru la un om prin sat. Tu ce faci?
Daca puteam sa fiu mai sec de atat, te rog cititorule da-mi un mesaj. Un mesaj cu “-F*** in gura de prost, cum sa fi ba in vis atat de prost?”
Mi-am gasit de lucru la un nene in sat, care era bogat si trebuia sa am grija de casa si gradina lui. Avea o bolta cu vita, si era plin de grauri care distrugeau toti strugurii, incercam sa ii fac sa plece cu un aparat cu ultrasunete toata ziua, dar decat ii speriam pentru cateva minute si se intorceau. Am decis sa rezolv problema si am pus plasa peste ca sa il multumesc pe “sefu”. In timp am tot mesterit pe la casa si gradina lui, si a vazut ca ma princep asa ca a inceput sa ma provoace cu mici challangeuri. Intr-o zi, incepusem sa mesteresc la un aparat care prelua curent intr-un disc, si aprindea leduri doar daca le apropiai de disc, dar si cand discul nu mai era conectat la curent. Puteai sa faci asta la infinit, dar daca atingeai discul cu o impamantare facea un mic arc electric si se descarca. Deci fiind in vis eram mare inventator si creasem o tehnologie super mega smechera care la nivel mic facea energie infinita. Geniu ce dracu.(e visul meu da?!) Si toate astea se intamplau in timp. In timp de nu cateva luni, erau ani buni, in care mai primeam din cand in cand cate un mesaj nedumerit de la Ea cu “-Ce mai faci?” si uneori raspundeam, alteori nu. “Sefu” imi devenise un adevarat prieten in timp, m-a ajutat sa fac tot felul de proiecte de inventator mega misto, ajunsasem la ziar si stiam ca Ea vedea asta.
Trecusera 10 ani cred, aveam amandoi in jur de 40 si ceva de ani. Familiile noastre se mutasera la noi in sat sa fie mai aproape, amandoi reusisem in viata, ea avea sot si copii, amandoi aveam casa, bani tot.
Eram in sufragerie, aveam bani, eram un tip inalt de 1.98m, ajunsasem la 150 kg pe putin, m-am ridicat de pe scaunc u greu si m-am uitat in oglinda. Am avut un moment de claritate, de parca mintea mea de acum 10 ani si cea de acum faceau cunostinta. Nu imi venea sa cred ce vad, ce simteam, cine ajunsasem, ce pierdusem si ce castigasem. U gol imens mi-a aparut in stomac si stiam exact ce e. Era Ea.
Am raspuns la un mesaj de-al ei, am intrat in vorba si am decis sa ne intalnim intr-un bar, care semana foarte mult cu cel din orasul nostru natal, unde ne faceam veacul in tinerete. Desigur ca ea a acceptat, dar era aproape sigura ca nu voi veni pentru ca avea experienta.
Eram in hol, ma uitam in oglinda cum stau hainele pe mine, tatal meu era in spatele meu imi aranja guleru si ma batea barbateste pe umeri si ma incuraja. Aveam emotii cum nu mai avusasem de mult timp. Am plecat de acasa si in scurt timp am ajuns la intrarea in bar. Pe scari, fiind gras, era sa cad ca nu aveau loc oamenii sa urce pe langa mine; din jocul de pingpng de pe scari, m-a observat prietena Ei, a anuntat-o ca am venit, si a plecat din bar, provocandu-mi pe scari inca un mic infarct. Nu m-a salutat, deci insemna ca e suparata fiind ca am facut-o pe Ea sa sufere atata timp si sa nu stie de ce am lasat-o. O intelegeam, si si eu simteam la fel pentru mine, dar nu aveam nici eu explicatie pentru ceea ce facusem, eram mic, eram suparat, orgolios, imi era rusine pentru ce simteam, si eram foarte prost.
Cu pasi de gazelo-elefant mi-am facut poteca printre mese spre ea:
Ma privea, si nu ii venea sa creada cat timp a trecut, cati copii oi fi mancat, cat de batrani suntem, si se vedea in privirea ei cum se derula pentru cea de-a 100000000 oara momentul in care ne-am pierdut in multime cu multi ani in urma. O priveam si desi arata altfel fiind mai batrana, eu tot pe Ea o vedeam, era la fel de frumoasa, era aceeasi fata care imi lumina cerul in fiecare dimineata. Nu am avut puterea nicunul din noi sa spunem ceva, ne-am luat in brate puternic si ne tremura vocea in timp ce plangeam amandoi in hohote. Simteam fiecare moment pe care il pierdusem cu ea, simteam fiecare regret din fiecare secunda petrecuta fara ea, ma durea tot corpul si nu stiam ce puteam sa ii spun, sau ce sa fac, pentru ca totul era mult prea tarziu, ea avea alta viata, avea copii, casa, familie. Stiam ca e totul mult prea tarziu pentru noi, dar nu puteam sa ii dau drumul din brate, plangeam in hohote amandoi si nu ne puteam controla.
Si asa m-am trezit plangand, am plans jumatate de ora, si mai plang si acum de inca jumatate de ora de cand scriu asta. Nu stiu exact ce vrea sa insemne visul asta, dar in orice caz, sunt sigur ca nu vreau niciodata in viata mea sa fac o greseala ca cea a tipului din vis. Vreau ma bucur la maximum de fiecare clipa petrecuta langa persoanele dragi si de tot ce am bun in viata mea.

Leave a Reply

